Filmat më të mirë të 2023, sipas The Economist

“The Economist” ka publikuar listën e filmave më të mirë që dolën në kinema gjatë këtij viti, bazuar në performancën financiare, artistike dhe reagimin e audiencës.

“Anatomia e një rënie” (Anatomy of a Fall)

Një burrë gjendet i vdekur në dëborë, jashtë shtëpizës së tij në alpe. U hodh nga dritarja e papafingos apo e shtyu gruaja? Fituesi i Palmës së Artë, çmimit kryesor në Festivali e Kanës, drama e Justine Triet është plot kaos dhe një analizë e pakursyere rivaliteteve seksuale dhe profesionale brenda një martese.

“Djali dhe Çafka” (The Boy and the Heron)

Hayao Miyazaki, bashkëthemelues i studios Ghibli, tha se ky do të jetë filmi i tij i fundit. Një përrallë kozmike dhe kriptike për të shkuarën, filmi është një tjetër kryevepër e Miyazakit.  

“Krijuesi” (The Creator)

Inteligjenca Artificiale është momentalisht antagonisti i preferuar i Hollyëood. Filmi bazohet në një luftë epike dhe të egër midis njerëzve dhe robotëve.

“Mbajtësit” (The Holdovers)

Në vitin 1970, një mësues historie i ndyrë (Paul Giamatti) detyrohet të kalojë festën e Krishtlindjeve në një shkollë me konvikt me një student të padisiplinuar (Dominic Sessa) dhe një kuzhinier të vdekur (Da’Vine Joy Randolph). Duke ribashkuar regjisorin dhe yllin e “Sideways”, një film hit i vitit 2004, kjo komedi humane, gazmore tashmë duket si një klasike festive.

“Merimanga e Shenjtë” (Holy Spider)

Një gazetar i ashpër (Zar Amir Ebrahimi) heton rastin e një vrasësi serial i cili po vret prostitutat në qytetin iranian të Mashhadit, vetëm për të gjetur se shumë nga banorët e qytetit mbështesin vrasësin. Thrilleri i errët i Ali Abbasit mund të jetë një kritikë fyese ndaj Iranit, por është i rëndësishëm edhe për politikën populiste në Perëndim.

“Si të bësh seks” (How To Have Sex)

Një dramë e ndjerë për 3 vajza nga Britania që shkojnë në një udhëtim në Kretë. Tara (Mia McKenna-Bruce) po kalon kohën e saj më të mirë, ndërsa  Molly Manning Walker, regjisorja, tregon se çfarë fshihet poshtë guximit të vajzave të reja.

“Vrasësit e Hënës së Luleve” (Killers of the Flower Moon)

Robert De Niro dhe Leonardo DiCaprio luajnë së bashku në sagën e tmerrshme të Martin Scorsese, që bazohet në tregime reale. De Niro është baroni që “rrëmben toka” dhe vret dhjetëra njerëz ga fisi Osaga, indianë të amerikës në Oklahoma. DiCaprio është fshatari që helmon gruan e tij Osaga.

 “Maestro”

Bradley Cooper u ndëshkua për protezën e hundës në filmin e tij biografik të Leonard Bernstein, por “Maestro”, të cilin ai e shkroi dhe e drejtoi gjithashtu, është i pasur, i ndjeshëm dhe dashamirës, ​​dhe Cooper sjell guxim dhe patos të parezistueshëm në rolin kryesor. Carey Mulligan shkëlqen edhe më shumë si gruaja besnike, por konfliktuale e Bernstein.

“Oppenheimer”

Një biografi e vështirë, e trishtueshme dhe teknikisht e mrekullueshme e J.Robert Oppenheimer (Cillian Murphy). Christopher Nolan kalon disa periudha kohore për të treguar politikën pas projektit të Manhattan-it dhe pyet se cili lloj personi do të krijonte një armë që mund të shkatërrojë botën.

“Jetët e shkuara” (Past Lives)

Një vajzë 12-vjeçare shpërngulet me familjen e saj nga Korea në Kanada dhe lë pas dashurinë e saj të fëmijërisë. 24 vite më vonë ata takojnë në New York. Përralla mbështetet në fat, çdo gjë që humbet dhe gjendet kur shkon në një vend të ri.

“Gjëra të varfra” (Poor Things)

Në adaptimin e egër të Yorgos Lanthimos të romanit satirik të Alasdair Grey, një grua (Emma Stone) rikthehet nga vdekja nga një shkencëtar i çmendur (Willem Dafoe) pa kujtime nga jeta e saj të mëparshme. Në një turne plot jetë në Europë, ajo mëson për konventat e shoqërisë dhe i shkatërron të gjitha.

“Shija e gjërave” (The Taste of Things)

Filmi ushqimor për t’i dhënë fund të gjithë filmave ushqimorë? Pjesa më e madhe e “Shija e gjërave” përbëhet nga gosti të shijshme franceze që përgatiten, ngadalë dhe me kujdes, në një kuzhinë idilike të shekullit të 19-të. Si pjatë anësore, ekziston një romancë e butë e moshës së mesme midis një kuzhinieri të shkëlqyer (Benoît Magimel) dhe kuzhinierit të tij besnik (Juliette Binoche).

“Realiteti” (Reality)

Historia e vërtetë e një bilbilfryrëse të re, (Sydney Sweeney), e cila u mor në pyetje në shtëpinë e saj nga agjentët e FBI në 2017. Çdo linjë dialogu është marrë nga regjistrimet e bëra në atë kohë, kështu që drama e Tina Satter ka natyralizmin e një dokumentari dhe tensionin e një thrilleri.

 “Zona e interesit” (The Zone of Interest)

Një triumf i jashtëzakonshëm nga Jonathan Glazer, ky film dramatizon rutinën shtëpiake të Rudolf Höss (Christian Friedel), komandant i kampit të përqendrimit Aushvic. Ai dhe familja e tij nxitojnë me shërbëtorët e tyre, duke injoruar punëtorët e industrive që vriten përtej gardhit të tyre./si/

Almanart