Search
Close this search box.

Tetë nga fotot më ikonike të Perëndimit Amerikan sipas Ansel Adams

Imazhet e fotografit amerikan, Ansel Adams, të parqeve kombëtare dhe depove të naftës nga vitet ’30 dhe ’40 janë një kujtesë e fuqishme e bukurisë dhe brishtësisë së peizazheve natyrore të SHBA-së

Ansel Adams është një nga gjigantët e fotografisë së shekullit të 20-të, i vlerësuar për fotografitë e tij argjendi të harlisur me xhelatinë të parqeve kombëtare që janë bërë ikona të shkretëtirës së SHBA-së. Një kampion i pasionuar i fotografisë si një formë legjitime e artit të bukur, ai iu referua imazheve të tij më mahnitëse si “Mona Lisa”. Por Adams ishte gjithashtu një konservator i palodhur dhe ruajtës i shkretëtirës, ​​i cili e kuptoi fuqinë e një imazhi të fortë për të ndikuar në opinionin publik dhe politik.

Imazhet e tij emocionuese të parqeve kombëtare të SHBA-së pa dyshim kanë frymëzuar gjithmonë një dëshirë për të mbrojtur botën natyrore. Por, imazhet e tij më pak të njohura të gropave të naftës dhe peizazheve të shkatërruara në Luginën Owens të Kalifornisë kanë marrë gjithashtu një rëndësi të veçantë në epokën e sotme të ndryshimeve klimatike.

Ansel Adams në ‘Our Times në Muzeun de Young’, në San Francisko, tregon disa nga veprat e tij më të njohura, si dhe ato që janë më pak të njohura, duke zbuluar mënyrat në të cilat imazhet e tij të fuqishme vazhdojnë të mbrojnë mbrojtjen e mjedisit.

Më poshtë mund të gjeni fotot si në vijim:

1. Foto: Trusti i të Drejtave të Botimit Ansel Adams, Muzeu i Arteve të Bukura, Boston
  1. Porta e Artë para urës, 1932

San Francisko, qyteti i lindjes së Adams, është vendi ku ai mori për herë të parë kamerën me format të madh. “Me imazhe si kjo, mund të ndjehet emocioni i tij me këtë mjet të ri”, tha kreatorja e ekspozitës, Karen Haas.

“Kjo është ngushtica që shtrihet midis San Franciskos dhe kulmeve të Marinës, një pamje që ishte e dukshme që nga shtëpia e tij e fëmijërisë. Plazhi më poshtë është ai që ai e krehte rregullisht si një fëmijë i vetëm disi i vetmuar dhe i vështirë, duke përforcuar lidhjen e tij me natyrën madje. duke jetuar në qytet dhe jo në Yosemite”, theksoi Haas.

2. Porta e Artë para urës, viti 1932./ Foto: Trusti i të Drejtave të Botimit Ansel Adams, Muzeu i Arteve të Bukura, Boston

2. Pastrimi i stuhisë së dimrit, Parku Kombëtar Yosemite, rreth vitit 1937

Kur Adams u ftua nga presidenti amerikan, Gerald Ford, për të vizituar Shtëpinë e Bardhë më 1975, ai mori me vete një kopje të Clearing Winter Storm, një nga imazhet e tij më të famshme. Në atë kohë, Adams ishte i frustruar me shfrytëzimin komercial dhe menaxhimin e dobët të parqeve të vendit, dhe teksa prezantonte printimin tha: “Tani, zoti President sa herë që shikoni këtë foto, dua që ju të kujtoni detyrimin tuaj ndaj parqeve kombëtare. ”

“Ajo flet me të vërtetë për ndikimin e imazhit. Për Adams ishte kaq shumë për të treguar bukurinë dhe përmes bukurisë duke mbrojtur dhe sjellë shqetësimin për ruajtjen e asaj bukurie”, tha ndihmësja e Hass, Sarah Mackay.

3. Shiu në Yosemite Valley në Kaliforni, rreth vitit 1940./ Foto: Trusti i të Drejtave të Botimit Ansel Adams, Muzeu i Arteve të Bukura, Boston

3. Rain, Yosemite Valley, Kaliforni, rreth vitit 1940

Yosemite ishte çelësi i zhvillimit të Adams si fotograf dhe një vend për të cilin ai ndjente një afinitet të madh. “Është vendi ku ai e mori për herë të parë kamerën në vitin 1916. Atij i kishin dhënë një Brownie [kamerë] për një udhëtim pushimesh kur ishte vetëm adoleshent. Ai është një nga ata të rinj që e gjetën vërtet veten përmes fotografisë”, thotë Haas.

Lugina ishte një vend që ai e fotografoi shumë herë dhe megjithëse ky imazh i veçantë mund të mos jetë aq i famshëm sa Pastrimi i stuhisë së dimrit, ajo në fakt merr të njëjtën pamje, vetëm me malet e mrekullueshme të errësuar nga mjegulla, duke zbuluar vlerësimin e Adams për botën natyrore në të gjitha varietetet e saj të pafundme.

4. Lumi Tetons dhe Snake, Parku Kombëtar Grand Teton, Wyoming./ Foto: Muzeu i Arteve të Bukura, Boston
  1. Lumi Tetons dhe Snake, Parku Kombëtar Grand Teton, Wyoming, 1942

“Kjo është një nga veprat e tij më të vlerësuara nga kritika, duke ilustruar aftësinë e Adams për të kapur nuancën e pasur të mjedisit rreth tij”, thotë Mackay.

Kjo foto është realizuar si pjesë e projektit të parqeve kombëtare, të nxitur nga Departamenti i Brendshëm. Departamenti u detyrua të tërhiqte fondet kur SHBA hyri në Luftën e Dytë Botërore, por Adams, i frymëzuar si nga bukuria e parqeve, ashtu edhe nga dëshira për të përhapur ndërgjegjësimin për nevojën për t’i mbrojtur ato, aplikoi me sukses për dy grante të Fondacionit Guggenheim në 1946 dhe 1948, gjë që i mundësoi atij të vazhdonte të fotografonte parqet kombëtare në të gjithë vendin.

5. Denali dhe Liqeni i Çudirave, Parku Kombëtar dhe Rezerva Denali./ Foto: Muzeu i Arteve të Bukura, Boston

5. Denali dhe Liqeni i Çudirave, Parku Kombëtar dhe Rezerva Denali, 1948

Falë një prej granteve të Guggenheim, Adams ishte në gjendje të kalonte një javë në Alaskë në korrik të vitit1948. Megjithatë, kushtet ishin sfiduese për të mos thënë më pak. Kishte vetëm dy ditë pa shi dhe kamera e tij ishte vazhdimisht e mbushur me mushkonja.

Ai arriti të kapte imazhin e vetëm, vërtet të mrekullueshëm të atij udhëtimi rreth orës 1:30 të mëngjesit, kur Dielli, i cili kishte perënduar vetëm dy orë më parë, tashmë kishte filluar të lindte.

“Asgjë nuk vjen mbi mal sepse është maja më e lartë në SHBA”, shpjegon Haas. Hapësira me dëborë e malit ndriçohet ndërsa gjithçka tjetër mbetet në hije. “Kjo është me siguri një nga Mona Lizat e tij”, thotë ajo.

6. Pemë të djegura në Owens Valley, Kaliforni, rreth vitit 1936./ Foto: Muzeu i Arteve të Bukura, Boston

6. Pemë të djegura, Owens Valley, Kaliforni, rreth 1936

“Parqet kombëtare janë fotografitë që të gjithë duan t’i shohin, por në fakt mendoj se mesazhet më bindëse mjedisore mund të gjenden në imazhet përreth vendeve si Lugina e Owens”, tha Haas.

Ndërsa parqet ishin dhe janë hapësira të mbrojtura, Owens Valley ishte zhveshur nga shumica e burimeve të saj natyrore. Ajo kishte qenë një qendër për nxjerrjen e argjendit, plumbit dhe zinkut dhe uji ishte thithur për t’i shërbyer hapësirave urbane.

“Është një peizazh i shkatërruar, por ai po gjen bukurinë në të. Ai dëshiron shumë të tërheqë vëmendjen në këtë hapësirë”, tha ajo.

7. Bari dhe trungu i djegur, Sierra Nevada, Kaliforni./ Foto: Muzeu i Arteve të Bukura, Boston

7. Bari dhe trungu i djegur, Sierra Nevada, Kaliforni, 1935

Bari dhe trungu i djegur është një imazh që ka marrë një kuptim që Adams, i cili do të ishte mësuar me djegiet e kontrolluara, ndoshta nuk e kishte parasysh në atë kohë. “Sot kur e shikojmë atë foto, ajo ka një prirje ambientaliste, por unë mendoj se kur Adams e bëri atë foto ajo që u detyrua ishte cilësitë estetike dhe fizike të vetë trungut të pemës”, tha Mackay.

8. Statuja e varrezave në Long Beach, Kaliforni, 1939./ Foto: Muzeu i Arteve të Bukura, Boston.

8. Statuja e varrezave dhe pajisjet e shpimit të naftës, Long Beach, Kaliforni, 1939

Shikuesit e shekullit të 21-të duke parë fotografinë goditëse të Adams-it të një figure varrezash në një pozë zie përpara një deti me depo nafte, padyshim që do ta shohin atë si një koment mbi ndikimin negativ të shpimit të naftës. Përsëri ky mund të mos ketë qenë qëllimi fillestar i Adams, por kjo sigurisht nuk e pakëson fuqinë bashkëkohore të imazhit.

“Ajo që më pëlqen në atë foto është mënyra se si imazhet rilindin ose riinterpretohen me kalimin e kohës dhe mendoj se ky është një element vërtet i rëndësishëm i fotografive të Ansel Adams kur i shikojmë ato sot”, tha Mackay.

Almanart